FedEx
FedEx är experter på frakt till och från Sverige och har ett brett nätverk utomlands. Bokar du frakten genom Sendify, skickar du dessutom spårbart. Vad väntar du på? Boka din frakt med Fedex genom Sendify redan idag.
FedEx
FedEx är experter på frakt till och från Sverige och har ett brett nätverk utomlands. Bokar du frakten genom Sendify, skickar du dessutom spårbart. Vad väntar du på? Boka din frakt med Fedex genom Sendify redan idag.
Vad kan jag skicka med FedEx?
Med FedEx Sverige skickar du som företag enkelt paket inom Sverige. Men med deras breda produktutbud finns det alternativ för alla typer av paketsändningar inom Europa eller resten av världen också. Oavsett om du prioriterar leveranstiden eller kostnaden finns det ett bra alternativ för dig.
Varför ska jag boka frakt genom Sendify?
FedEx är ett av de mest etablerade transportföretagen i världen. Man kan därför undra varför man ska välja att boka frakt med FedEx genom Sendify. Det finns flera anledningar till detta, men företagare brukar oftast nöja sig med en av dem – att det är rejält mycket billigare att boka frakt genom Sendify. Faktum är att det kan bli upp till 20% billigare att boka genom Sendify än direkt hos transportföretag.
Anledningen till dessa låga fraktpriser är att Sendify har över 15 000+ företag som kunder. Detta innebär att Sendify har en stor fraktvolym, och kan därför förhandla fram riktigt konkurrenskraftiga avtal med transportörer.
Hur funkar det med kundsupport när jag bokar med FedEx Sverige?
Vem du bör ta kontakt med om en leverans skulle krångla, beror på vem du bokat din frakt genom. Om du har bokat din sändning direkt genom transportören behöver du vara beredd på att ta kontakt med dem genom deras support. Detta medför ofta långa väntetider, då de flesta transportörer betjänar ett stort antal olika företag.
Om du istället bokat din frakt genom Sendify är det en avsevärt smidigare process vid eventuellt krångel. Bokar du genom Sendify, och leveransen krånglar, kan du istället kontakta Sendify via chatt eller telefon. Dessutom är det lätt att spåra frakten i Sendify, så att du kan följa din frakt varje steg på vägen till slutdestinationen. Kom dock ihåg att även FedEx spårar frakter i deras tjänst, men hos Sendify får du all relevant information samlad på ett och samma ställe.
Är alla frakter spårbara som skickas med FedEx genom Sendify?
Ja. När du bokar frakten skickas ett mejl automatiskt till mottagaren med en spårningslänk, så att hen enkelt kan spåra fraktens status. I Sendify visas en överskådlig vy med status kring “bokad”, “upphämtad”, “påväg” eller “levererad”.
Du kan också se statushistorik, med exakta klockslag för bokning, upphämtning och leverans. På så vis kan du spåra ditt kolli, så att du hela tiden vet var din sändning är, och när den kommer att anlända till mottagaren. Har du ytterligare frågor finns våra logistikexperter där för dig, både via en smidig chatt, mejl och telefon.
Utforska alla fraktprodukter från FedEx
Läs mer om de olika FedEx fraktprodukter som du kan boka med i Sendify, eller gör en kostnadsfri sökning i Sendify appen för att se vad som passar bäst för just din frakt.
Fraktprodukt
FedEx Regional Economy
Fraktprodukt
FedEx International Economy
Fraktprodukt
FedEx International Priority
Fraktprodukt
FedEx International Priority Express
Fraktprodukt
FedEx First
Fraktprodukt
FedEx Priority
Fraktprodukt
FedEx Priority Express
FedEx Regional Economy
FedEx Regional Economy passar utmärkt för dig som vill skicka paket inom Europa på ett kostnadseffektivt sätt. Med en tillförlitlig och stabil leveransservice ser de till att dina paket når sin destination. Det är det perfekta valet för företag som vill hitta en balans mellan kostnad och leveranstid.
Ekonomiskt alternativ för frakt inom Europa
Passar för icke tidskänsliga sändningar
Längre leveranstider än expressalternativ
Kan vara mindre optimalt för akuta leveransbehov
FedEx International Economy
För dig som skickar paket globalt är FedEx International Economy den ideala lösningen. Denna tjänst kombinerar kostnadseffektivitet med global räckvidd. Det är en balanserad lösning för internationella sändningar som inte är extremt brådskande.
Prisvärt för internationella sändningar
Brett nätverk som täcker många länder globalt
Längre leveranstid jämfört med expressalternativ
FedEx International Priority
FedEx International Priority är en bra expresstjänst när du har tidskritiska frakter som behöver skickas till eller från Sverige, med hela världen som marknad. När du skickar med International Priority kan du bli erbjuden att få din frakt levererad nästa arbetsdag, på bestämd tid (beroende på plats).
Snabb global leverans för tidskänsliga paket
Dyrare än ekonomialternativen
FedEx International Priority Express
FedEx International Priority Express erbjuder dig den snabbaste leveransen för dina internationella paket, med ännu kortare leveranstider än standard Priority-service. För de allra mest kritiska sändningarna, där varje sekund räknas, är detta det självklara valet.
FedEx snabbaste internationella fraktprodukt
Ett av de mest kostsamma alternativen
FedEx First
FedEx First är en snabb och pålitlig lösning för dina paketsändningar inom Sverige. Ambitionen är att leverera dina paket redan nästa arbetsdag. Det är helt enkelt ett bra val när du värderar både tid och pålitlighet.
Snabb leverans över hela Sverige
Leveranstiden kan variera beroende på postnummer
Högre kostnad än standardleverans
FedEx Priority
FedEx Priority erbjuder en snabb och tillförlitlig tjänst för dina paketleveranser i Sverige. Målet är att dina paket ska anlända redan i slutet av följande arbetsdag. Detta gör tjänsten till ett utmärkt alternativ för dig som prioriterar både tidseffektivitet och pålitlighet.
Snabb leverans över hela Sverige
Leveranstiden kan variera beroende på postnummer
FedEx Priority Express
FedEx Priority Express ger en effektiv och pålitlig lösning för paketleveranser inom Sverige, med målsättningen att leverera dina paket före kl. 12 nästa arbetsdag. Detta gör tjänsten till ett idealiskt val för dig som värderar snabbhet och tillförlitlighet.
Snabb inrikesleverans
Leveranstiden varierar beroende på postnummer
Boka dina transporter med FedEx
FedEx är experter på transporter till och från Sverige. Med ett brett nätverk levererar de frakt till de flesta ställen utomlands och är särskilt duktiga på transporter till Asien.
Vanliga frågor
Till vilka destinationer i världen skickar FedEx?
Hela världen (220 länder), inom Sverige, och till/eller från Europa, Nordamerika, Latinamerika, Asien, Mellanöstern och Afrika-Oceanien (Viktiga affärsområden) Transittid: 1-4 dagar
Behöver jag kundnummer för att använda Sendify?
Du behöver inte ha ett kundnummer hos transportörerna för att använda Sendify och skicka med våra anslutna transportörer. Du kan enkelt registrera dig och boka frakt direkt i tjänsten. När du registrerar dig får du tillgång till våra fraktavtal med transportörerna DHL, DSV, TNT, UPS och FedEx.
Varför ska jag försäkra mitt gods?
När du bokar en frakt med en våra transportörer så ingår inte försäkring av godset. Om godset skadas eller kommer bort och du inte har försäkrat godset riskerar du att förlora en stor del av godsets värde om du inte tecknat en försäkring. De flesta transportörer ersätter gods i enlighet med NSABs riktlinjer utan försäkring. Denna ersättning skiljer sig beroende på vilken transportör du bokar med och vilken fraktprodukt du skickar.
Vad innebär en förväntad leveransdag?
När du bokar en frakt hos oss så får du alltid upp en förväntad leveransdag i systemet. Något som är värt att poängtera är att en förväntad leveransdag inte är en garanterad leveransdag hos flera av våra transportörer. Varken DHL eller DSV garanterar leverans en viss dag utan det är endast en förväntad leveransdag som syns i systemet. Har du några frågor gällande din förväntade leveransdag är du välkommen att höra av dig!
Vilka transportörer finns i Sendify?
I Sendify får ni tillgång till transportörerna DHL, DSV FedEx, TNT och UPS.
Vad är en tilläggsfaktura?
Ibland blir vi tilläggsfakturerade av transportörerna och då skickar vi ut dessa i efterhand till er. Det kan ex handla om att ni uppgett fel dimensioner eller vikt när ni bokade eller att pallen visade sig vara icke stapelbar etc. I den här artikeln listar vi de olika tilläggen som kan uppkomma i efterhand med respektive transportör