FedEx

FedEx är experter på frakt till och från Sverige och har ett brett nätverk utomlands. Bokar du frakten genom Sendify, skickar du dessutom spårbart. Vad väntar du på? Boka din frakt med Fedex genom Sendify redan idag.

Beräkna ditt fraktpris
from country
Du måste skriva in en godsvikt
se flag image
Please select a country
Du har inte valt godstyp än
Du måste skriva in en godsvikt

Jämför fraktlösningar från:

DHL logo
DSV logo
UPS logo
Fedex logo
TNT logo
Sendify Freight logo
Minst ett av länderna måste vara Sverige. Antingen inrikes, import till Sverige eller export från Sverige.

FedEx

FedEx är experter på frakt till och från Sverige och har ett brett nätverk utomlands. Bokar du frakten genom Sendify, skickar du dessutom spårbart. Vad väntar du på? Boka din frakt med Fedex genom Sendify redan idag.

Beräkna ditt fraktpris
from country
Du måste skriva in en godsvikt
se flag image
Please select a country
Du har inte valt godstyp än
Du måste skriva in en godsvikt

Jämför fraktlösningar från:

DHL logo
DSV logo
UPS logo
Fedex logo
TNT logo
Sendify Freight logo
Minst ett av länderna måste vara Sverige. Antingen inrikes, import till Sverige eller export från Sverige.

Vad kan jag skicka med FedEx?

Med FedEx Sverige skickar du som företag enkelt paket inom Sverige. Men med deras breda produktutbud finns det alternativ för alla typer av paketsändningar inom Europa eller resten av världen också. Oavsett om du prioriterar leveranstiden eller kostnaden finns det ett bra alternativ för dig.

Varför ska jag boka frakt genom Sendify?

FedEx är ett av de mest etablerade transportföretagen i världen. Man kan därför undra varför man ska välja att boka frakt med FedEx genom Sendify. Det finns flera anledningar till detta, men företagare brukar oftast nöja sig med en av dem – att det är rejält mycket billigare att boka frakt genom Sendify. Faktum är att det kan bli upp till 20% billigare att boka genom Sendify än direkt hos transportföretag.

Anledningen till dessa låga fraktpriser är att Sendify har över 15 000+ företag som kunder. Detta innebär att Sendify har en stor fraktvolym, och kan därför förhandla fram riktigt konkurrenskraftiga avtal med transportörer.

Hur funkar det med kundsupport när jag bokar med FedEx Sverige?

Vem du bör ta kontakt med om en leverans skulle krångla, beror på vem du bokat din frakt genom. Om du har bokat din sändning direkt genom transportören behöver du vara beredd på att ta kontakt med dem genom deras support. Detta medför ofta långa väntetider, då de flesta transportörer betjänar ett stort antal olika företag.

Om du istället bokat din frakt genom Sendify är det en avsevärt smidigare process vid eventuellt krångel. Bokar du genom Sendify, och leveransen krånglar, kan du istället kontakta Sendify via chatt eller telefon. Dessutom är det lätt att spåra frakten i Sendify, så att du kan följa din frakt varje steg på vägen till slutdestinationen. Kom dock ihåg att även FedEx spårar frakter i deras tjänst, men hos Sendify får du all relevant information samlad på ett och samma ställe.

Är alla frakter spårbara som skickas med FedEx genom Sendify?

Ja. När du bokar frakten skickas ett mejl automatiskt till mottagaren med en spårningslänk, så att hen enkelt kan spåra fraktens status. I Sendify visas en överskådlig vy med status kring “bokad”, “upphämtad”, “påväg” eller “levererad”.

Du kan också se statushistorik, med exakta klockslag för bokning, upphämtning och leverans. På så vis kan du spåra ditt kolli, så att du hela tiden vet var din sändning är, och när den kommer att anlända till mottagaren. Har du ytterligare frågor finns våra logistikexperter där för dig, både via en smidig chatt, mejl och telefon.

Utforska alla fraktprodukter från FedEx

Läs mer om de olika FedEx fraktprodukter som du kan boka med i Sendify, eller gör en kostnadsfri sökning i Sendify appen för att se vad som passar bäst för just din frakt.

FedEx Regional Economy

FedEx Regional Economy passar utmärkt för dig som vill skicka paket inom Europa på ett kostnadseffektivt sätt. Med en tillförlitlig och stabil leveransservice ser de till att dina paket når sin destination. Det är det perfekta valet för företag som vill hitta en balans mellan kostnad och leveranstid.

Läs mer om FedEx Regional Economy här.

Fördelar
  • Ekonomiskt alternativ för frakt inom Europa

  • Passar för icke tidskänsliga sändningar

Nackdelar
  • Längre leveranstider än expressalternativ

  • Kan vara mindre optimalt för akuta leveransbehov

FedEx International Economy

För dig som skickar paket globalt är FedEx International Economy den ideala lösningen. Denna tjänst kombinerar kostnadseffektivitet med global räckvidd. Det är en balanserad lösning för internationella sändningar som inte är extremt brådskande.

Läs mer om FedEx International Economy här.

Fördelar
  • Prisvärt för internationella sändningar

  • Brett nätverk som täcker många länder globalt

Nackdelar
  • Längre leveranstid jämfört med expressalternativ

FedEx International Priority

FedEx International Priority är en bra expresstjänst när du har tidskritiska frakter som behöver skickas till eller från Sverige, med hela världen som marknad. När du skickar med International Priority kan du bli erbjuden att få din frakt levererad nästa arbetsdag, på bestämd tid (beroende på plats).

Läs mer om FedEx International Priority här.

Fördelar
  • Snabb global leverans för tidskänsliga paket

Nackdelar
  • Dyrare än ekonomialternativen

FedEx International Priority Express

FedEx International Priority Express erbjuder dig den snabbaste leveransen för dina internationella paket, med ännu kortare leveranstider än standard Priority-service. För de allra mest kritiska sändningarna, där varje sekund räknas, är detta det självklara valet.

Läs mer om FedEx International Priority Express här.

Fördelar
  • FedEx snabbaste internationella fraktprodukt

Nackdelar
  • Ett av de mest kostsamma alternativen

FedEx First

FedEx First är en snabb och pålitlig lösning för dina paketsändningar inom Sverige. Ambitionen är att leverera dina paket redan nästa arbetsdag. Det är helt enkelt ett bra val när du värderar både tid och pålitlighet.

Läs mer om FedEx First här.

Fördelar
  • Snabb leverans över hela Sverige

Nackdelar
  • Leveranstiden kan variera beroende på postnummer

  • Högre kostnad än standardleverans

FedEx Priority

FedEx Priority erbjuder en snabb och tillförlitlig tjänst för dina paketleveranser i Sverige. Målet är att dina paket ska anlända redan i slutet av följande arbetsdag. Detta gör tjänsten till ett utmärkt alternativ för dig som prioriterar både tidseffektivitet och pålitlighet.

Läs mer om FedEx Priority här.

Fördelar
  • Snabb leverans över hela Sverige

Nackdelar
  • Leveranstiden kan variera beroende på postnummer

FedEx Priority Express

FedEx Priority Express ger en effektiv och pålitlig lösning för paketleveranser inom Sverige, med målsättningen att leverera dina paket före kl. 12 nästa arbetsdag. Detta gör tjänsten till ett idealiskt val för dig som värderar snabbhet och tillförlitlighet.

Läs mer om FedEx Priority Express här.

Fördelar
  • Snabb inrikesleverans

Nackdelar
  • Leveranstiden varierar beroende på postnummer

Boka dina transporter med FedEx

FedEx är experter på transporter till och från Sverige. Med ett brett nätverk levererar de frakt till de flesta ställen utomlands och är särskilt duktiga på transporter till Asien.

Registrera dig gratis och se ditt fraktpris

Vanliga frågor

Till vilka destinationer i världen skickar FedEx?

Hela världen (220 länder), inom Sverige, och till/eller från Europa, Nordamerika, Latinamerika, Asien, Mellanöstern och Afrika-Oceanien (Viktiga affärsområden) Transittid: 1-4 dagar

Behöver jag kundnummer för att använda Sendify?

Du behöver inte ha ett kundnummer hos transportörerna för att använda Sendify och skicka med våra anslutna transportörer. Du kan enkelt registrera dig och boka frakt direkt i tjänsten. När du registrerar dig får du tillgång till våra fraktavtal med transportörerna DHL, DSV, TNT, UPS och FedEx.

Varför ska jag försäkra mitt gods?

När du bokar en frakt med en våra transportörer så ingår inte försäkring av godset. Om godset skadas eller kommer bort och du inte har försäkrat godset riskerar du att förlora en stor del av godsets värde om du inte tecknat en försäkring. De flesta transportörer ersätter gods i enlighet med NSABs riktlinjer utan försäkring. Denna ersättning skiljer sig beroende på vilken transportör du bokar med och vilken fraktprodukt du skickar.

Vad innebär en förväntad leveransdag?

När du bokar en frakt hos oss så får du alltid upp en förväntad leveransdag i systemet. Något som är värt att poängtera är att en förväntad leveransdag inte är en garanterad leveransdag hos flera av våra transportörer. Varken DHL eller DSV garanterar leverans en viss dag utan det är endast en förväntad leveransdag som syns i systemet. Har du några frågor gällande din förväntade leveransdag är du välkommen att höra av dig!

Vilka transportörer finns i Sendify?

I Sendify får ni tillgång till transportörerna DHL, DSV FedEx, TNT och UPS.

Vad är en tilläggsfaktura?

Ibland blir vi tilläggsfakturerade av transportörerna och då skickar vi ut dessa i efterhand till er. Det kan ex handla om att ni uppgett fel dimensioner eller vikt när ni bokade eller att pallen visade sig vara icke stapelbar etc. I den här artikeln listar vi de olika tilläggen som kan uppkomma i efterhand med respektive transportör